pondělí 19. května 2014

Sacharidové vlny

Potřebuju radikální a rychlou změnu! Jím zdravě, cvičím, ale chci tělo opravdu nastartovat k výrazné změně, takže jsem hledala a hledala, co pro mě bude to vhodné, až jsem našla dietu, které se říká sacharidové vlny. Dieta slouží k redukci tuku nebo lépe řečeno vyrýsování postavy. Používají ji také kulturisté před soutěžemi, ale i spousta lidí za účelem rychlého a především velmi účinného hubnutí.


Zní to všechno krásně, ale je v tom jeden problém - tahle dieta je pěkně náročná. Spočívá v tom, že střídáte dny s minimálním počtem sacharidů a dny s větším množstvím sacharidů, přičemž musí být zachována , abychom nepřišli o svalovou hmotu. Z toho je jasné, že dieta spočívá v důkladném vážení potravin a nepříliš pestré stravě. Ovšem dočetla jsem se, že by výsledky měly stát skutečně za to.. :)
vysoká hladina bílkovin

Sacharidové vlny začínáme vždy na 50 g sacharidů za den. Že se to zdá neuvěřitelné? Maličko ano, ale při troše zkoumání to znamená jen to, že si v tento den odpustíme pečivo, ovoce, jogurt a další výrobky s rychlými cukry apod. Záleží na individuálním nastavení a očekávání z této diety, ale já budu mít dávku 50 g sacharidů dva dny z týdnu po sobě. Poté se dávky navyšují, příkladem na 100 g, 150 g, 200 g, 250 g a konečně 300 g. Po zvládnutí dvou krizových dnů už se teda vždy blýská na lepší časy. :) Po 7 dnech se vlnka opakuje znovu a znovu, dokud nedosáhnete požadovaných výsledků (samozřejmě to nelze věčně). Vzhledem k velmi malému množství cukrů v prvních dnech vlnění je nutné také upravit trénink, nejlépe v těchto dnech úplně cvičení vynechat. Myslím, že budu ráda, když neusnu někde za chůze, natož abych vydržela 45 minutové kardio nebo něco podobného.

Můj plán je momentálně vydržet 5 týdnů, které zbývají do odjezdu do Izraele, kde by se mi tak striktní dieta veeeelmi špatně dodržovala. Zítra začínám, takže jsem dnes vyrazila na nákupy a kromě potřebných potravin (viz. v příštím článku, který budu věnovat jídelníčku při dietě) kuchyňské váhy, která už mi v kuchyni opravdu chyběla, jsem si pořídila taky doplňky stravy, zejména multivitamínové a multiminerálové tablety, které jsou u této diety velmi důležité. Já sáhla po tabletách Centrum Cardio od A až po Železo, které mi v lékárně doporučili jako to nejlepší možné. Ještě aby ne za 450 Kč/krabička na 30 dní :-/ Koupila jsem si taky protein, který se teprve budu muset naučit zařadit do jídelníčku, protože jsem z něj vždy byla tak trochu nervózní. Dále užívám už delší dobu spalovače Carnitin od SportWave, chrom v tabletách a B komplex. Všechny výživové doplňky zásobují tělo látkami, které by vám při dietě mohly chybět přirozeně ze stravy, nebo napomáhají spalování a redukci tuku. Takže útrata šílená, ale s tím se taky při nasazení sacharidových vln budete muset smířit, alespoň ze začátku. No a dieta může začít!




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za přidání komentáře. Na všechny dotazy ráda odpovím. :)